אחת מהסיבות המרכזיות לעלייתן של חברות ההייטק נובע בין היתר מהתנאים המצוינים לעובדים. אם עד לפני כניסתן עובדים התרגלו לנופש חברה שהתקיים כאן בארץ, חברות ההייטק הצליחו להעלות את הרף ולספק השראה למעסיקים רבים, בייחוד על רקע ההשקעה הרבה ביצירה של נופש המשלב לא רק העשרה אלא גם גיבוש וכן יצירה של זמן איכות אשר מגביר את המעורבות של העובדים ומייצג כהלכה את התדמית של החברה. למעשה, מדובר באלמנט שמשפיע מאוד על קבלת ההחלטות של עובדים מקצועיים (או בעגה המוכרת יותר "טאלנט") בתהליך של חיפוש עבודה, כאשר בשנים האחרונות אנו עדים להשקעה הולכת וגוברת בתחום הזה. מה הופך את נופש החברה לאלמנט משמעותי? להלן הפרטים.

נופש חברה – כך חברות ההייטק משנות את חוקי המשחק

חברות המתמחות בתחום ההייטק הבינו כי מעבר למשכורות המפנקות והגבוהות, בשביל לשמור על מצבת העובדים ואף למשוך עובדים חדשים, נדרש לחשוב מחוץ לקופסה ולהפיק בעבור העובדים סדרה של אטרקציות, כאשר אחת מהן היא נופש החברה השנתי. יש המון שיקולים בזמן חיפוש עבודה בהייטק, כאשר אחד מהם הוא ערך המוסף שאותו מעניק המעסיק. ערך מוסף בדמות של נופש חברה בעולמות ההייטק הוא שונה כמעט לחלוטין מסקטורים אחרים, ועדות לכך ניתן למצוא בהפקות גדולות שהצליחו לא רק למשוך את עיני הציבור והתקשורת, אלא גם את עיניהם של מועמדים ומועמדות. מדובר במוקד משיכה משמעותי הן בשל ההשקעה ברווחת העובד, אבל גם ביצירה של מערך אשר מאפשר לעובדים להתחבר האחד עם השני, להפחית את הלחץ הכרוך בעבודה סיזיפית לצד יכולת להכיר את הקולגות בצורה מעמיקה יותר.

לצד נופש החברה, ניתן להבחין במגמה שבמסגרתה חברות משקיעות מאוד בתחום של ימי עיון והעשרה לצד מסיבות שנתיות המתרחשות גם בישראל וגם בעולם. ההשקעה הכספית האדירה מתורגמת בסופו של דבר ליצירה של מיתוג שמצליח למצב את החברה בשורה הראשונה בתחומה, ובהתאם לכך מגלם השקעה כספית משתלמת ובעלת פוטנציאל אדיר ליכולת להרחיב את היקף הפעילות, גם כאן בישראל וגם בעולם.

 

 

נופש אקזוטי המשלב שפע של אטרקציות

אם עד לפני מספר שנים נהוג היה לקיים את נופש החברה כאן בישראל, חברות רבות החליטו להטיס את העובדים לנופש מפנק במקומות אקזוטיים. דוגמה לכך ניתן למצוא למשל אצל חברת הסייבר הישראלית אורקה אשר הטיסה את כל העובדים שלה מהארץ כמו גם מהעולם לחופשה מפנקת בג'מייקה, לצד חברות אשר הטיסות את העובדים שלהן ליעדים כמו תאילנד, האיים המלדיביים ועוד. השמיים הם הגבול מאחר והתקציבים של חברות הן עצומים, אולם צריך לקחת בחשבון כי הפקה של אירוע בסדר גודל כזה היא לא הסממן היחיד שימשוך את העובדים. יצירה של מערכת אשר רואה את העובד ואת רווחתו ואף מספקת לו את היכולת ליצור גמישות במהלך יום העבודה היא חברה אשר תצליח למשוך אליה את מיטב אנשי המקצוע, ואף להגדיל את מצבת העובדים, בייחוד על רקע הדרישה ההולכת וגוברת לאנשי מקצוע מומחים.

לסיכום

נופש חברה בעולמות ההייטק מצליח לשנות את חוקי המשחק, הן בשל ההשקעה בכל פרט והן בשל יצירה של מרחב פעולה שבו המעסיקים נותנים לעובדים את המענה לו הם זקוקים, בייחוד על רקע של עבודה שוחקת וסיזיפית שמתקיימת לא פעם מסביב לשעון. מיתוג מעסיק המבוסס על יכולת לתת ערך מוסף לעובד היא זו שתאפשר להגדיל את מצבת העובדים ואף לשמר את העובדים הקיימים, כחלק מהבנה כי לא מדובר בבונוס אלא בחופש ושחרור שלו כל עובד או עובדים זקוקים.