שרת מתאים לבית מלון

בתי מלון הם מסוג העסקים אשר פועלים במהירות ובאינטנסיביות רבה. תקלות ועיכובים לא מתקבלים בברכה באף עסק ובוודאי שלא בעסק מסוג זה. בכדי להבטיח פעילות יעילה ורצופה של המלון, דרושות תשתיות מחשוב אמינות וחזקות, כאשר רכיב מרכזי בהן הוא השרת. כיצד בוחרים שרת מתאים לצורך זה?

בלב העניינים

השרת מהווה מאז ומתמיד את הליבה הטכנית של תשתיות המחשוב בעסקים. מדובר על מחשבי עוצמה, אשר יש אפשרויות רבות מבחינת המפרט ברכישתם ומבחינת ה"קונפיגורציה" שבה מעוניינים. לכן חיוני להכיר את הנושא מקרוב. בכל הנוגע לבחירת שרת, יסייעו גם טיפים לבחירה נכונה, אשר כמה מהם נפרט בפסקאות הבאות. עוד היבט מעניין וחשוב ביותר כיום, הוא ביכולת לשכור שרתים דרך האינטרנט. זו היא אפשרות פופולארית מאוד למעשה, אשר פותחת תחום רחב ונוסף של השלכות ותועלות עבורכם.

סף דרישות גבוה

טיפ ראשון, הוא להבין היטב מה אתם צריכים. בהגדרת הדרישות, יסתבר לגבי בתי מלון שהן גבוהות למדי. אלה כוללות בין השאר, זמינות רצופה של השרת, תקשורת יציבה וברמה גבוהה מולו, תמיכה טכנית מקצועית וזריזה, אשר זמינה בערוצי פנייה שמתאימים לכם ועוד. הגדרת דרישות מוקפדת, תבטיח שתמצאו את השרת אשר מתאים לכם ביותר.

התאמה מרבית

בבחירת השרת, סביר שתיקחו לעצמכם טווחי בטחון שונים. כלומר, תבחרו שרת עם משאבים, אשר מספיקים לתסריט שבו דרישות המשאבים שלכם מרביות. עם זאת, דרישות אלה עשויות להשתנות עם הזמן וכדאי לקחת זאת בחשבון. שרת מסוג VPS (עליו נרחיב בסעיף הבא) מספק לכך פתרון יעיל מאוד. במידה ואתם לא בוחרים שרת VPS, קחו בחשבון שתצטרכו להוסיף בעתיד שרתים או לבצע שינויים רבים בשרתים הקיימים. כמובן, אם בהמשך דרישות המשאבים יצטמצמו, תמצאו עצמכם עם שרתים שפועלים במידה רבה לחינם – לא מנוצלים באופן מלא. במצב כזה, ייתכן שתרצו שוב לצמצם את מספרם. מה שנקרא לבצע קונסולידציה של הפעילות, לתוך היקף שרתים קטן יותר. יש פתרון פשוט יותר. שימו לב לסעיף הבא:

VPS

Virtual Private Server הוא שרת וירטואלי שזמין כשרות מרוחק "בענן". כלומר, דרך רשת האינטרנט. שרת כזה, מספק יכולת גמישה ביותר, להתאים עצמו לדרישות משאבים משתנות. זה הוא היבט חשוב מאוד לעסקים, כולל ובמיוחד עסקים עם היקף פעילות דינאמי ומשתנה (פעילות בתי מלון מושפעת מעונות השנה, חגים ועוד). כמו כן, בשרתי VPS בא לידי ביטוי כל נושא מחשוב הענן על תועלותיו המיוחדות והחשובות. כך שטיפ חשוב, הוא לבדוק האם כדאי לכם לשכור שרת בענן מסוג VPS. במקרים רבים התשובה תהיה חיובית.

שיקולי שרידות

בבחירת שרת, במיוחד שרת בענן, חשוב מאוד היבט השרידות. מאחר שהשרת יהיה קריטי כל כך לפעילות העסקית השוטפת שלכם, דרושים אמצעי הגנה שונים עבורו וכן פתרונות, למקרה שבו זמינותו נפגעת. באופן מעשי, מבחינת בחירת שרת, הדבר מתבטא בכמה אופנים. גיבוי מספק קו הגנה חשוב ואם מדובר בשכירת שרת VPS, שימו לב ליכולות הגיבוי שמציע הספק. אבטחה היא כמובן נושא קריטי וחשוב מאוד – כיצד מאובטחים מתקני הספק? עוד היבט הוא מה שקורה במקרה של כשל. אם ניקח לדוגמה ספק כמו GNS, תמצאו שהוא עובד עם 13 חוות שרתים ויכול להבטיח זמינות של 99.99% ושחזור מהיר בשעת הצורך.

 

לסיכום

בבחירת שרת לבית המלון, כדאי לקחת בחשבון את הטיפים שפירטנו כאן. כמו כן, מומלץ במיוחד לקחת בחשבון את האפשרות של VPS ושל שכירת שרת בענן.