כשהסבים והסבתות שלנו חוגגים יום הולדת עגול, זו הזדמנות מצוינת בעבורנו לערוך להם מסיבת יום הולדת. גם בגילאי 70 ואפילו בגילאים מבוגרים יותר, חגיגות יום ההולדת מתקבלות בברכה, ולעיתים אף מדובר בחגיגה מרגשת במיוחד. כיצד תוכלו לארגן לסבא (או סבתא) מסיבת יום הולדת? הנה מאמר בנושא.

היערכות מבעוד מועד

תחילה, מוטב לוודא שחוגג יום ההולדת מעוניין לחגוג, ושמצבו הבריאותי מאפשר לו זאת, משום שיש לא מעט אנשים מבוגרים שחגיגות עשויות לרגש אותם יתר על המידה או שאינם יכולים להתנייד ממקום למקום, ולכן יש לקחת זאת בחשבון.

חשוב לתכנן את האירוע היטב, להזמין את כל האנשים הקרובים ביותר ולמצוא לוקיישן עבור החגיגה, כשההמלצה היא לקיים את המסיבה באחד הבתים, כך יהיה נוח ופשוט לכולם.

יום הולדת לסבתא

תכנית אמנותית

לפני שנדבר על נושא האוכל ועל אילו תכנים ניתן להעביר במהלך האירוע, נציין כי חשוב לדאוג לתוכנית אמנותית, וכדי להיות יצירתיים ובו בזמן גם מרגשים, ניתן לערוך סרטון ברכות בו מופיעים כל בני המשפחה ומברכים את סבא לכבוד יום הולדתו. באמצעות השכרת מקרן ומסך, תוכלו להקרין את הסרטון שערכתם במהלך המסיבה, כך כולם יוכלו לצפות בו.

אופציה נוספת היא לעשות טריוויה על אודות חייו של סבא. הכינו מבעוד מועד שאלות ותשובות, וחלקו את בני המשפחה לקבוצות או ליחידים. מי שידע את רוב התשובות, יזכה בפרס. ומה הפרס? חוויה שהיא זמן איכות עם סבא (כמו ארוחה במסעדה, צפייה בסרט בקולנוע וכו').

טיפ: אם באירוע עתידים להשתתף הנכדים (ילדים קטנים), מוטב לדאוג להם לתוכן משלהם. הדפיסו דפי צביעה ודפי פעילויות, ולו כדי שהם יוכלו ליהנות במהלך האירוע.

מה מבשלים?

יום הולדת זו חגיגה נחמדת, ועל כן חשוב לדאוג לשלל מאכלים שיוגשו במהלך המסיבה, בין אם אלה מנות פתיחה, סלטים, מאפים, מטבלים ומנות עיקריות שונות. ניתן לבשל את האוכל באופן עצמאי, וניתן להזמין שף פרטי שיכין בעבורכם מגוון מנות מצוינות. כיום, ניתן למצוא שפים פרטיים שמגיעים עד אליכם עם הציוד האישי שלהם ומקימים עמדת בישולים, כשהעלות עשויה לנוע בין 120-250 לאדם – והאמת? זה שווה כל שקל.

אם החלטתם להזמין שף פרטי, הרי שאותו שף ידאג לכם גם לקינוחים בתום הארוחה. אם לא, חשוב שתדאגו לרכוש או להכין קינוחים מתוקים, וכמובן גם עוגת יום הולדת מושקעת. אל תוותרו על הדלקת הנרות המסורתית, ובקשו מסבא לבקש משאלה ולכבות את הנרות.

אגב, לילדים הקטנים שמגיעים לשמח את סבא, כדאי לדאוג לשולחן אוכל משלהם.

 

יום הולדת לאחד הסבים או הסבתות זו באמת סיבה למסיבה, וניתן לארגן אירוע קטן ואינטימי לבני המשפחה הקרובה. כך תכבדו את סבא במסיבה לכבודו, ותנצלו את המאורע למפגש משפחתי מגבש וחווייתי. שיהיה במזל ועד 120!